Notícia publicada el 3 de juny de 2016 a la web de la Regidoria d'educació de l'Ajuntament de Vic.
Enllaç al programa El nou informatiu
Dimarts passat les cooperatives Lapits, Spoom i Yabadumba del col·legi
Pare Coll – Fedac Vic i Coopcraft i Dismo del
col·legi Escorial, van tancar la darrera edició del projecte CulturaEmprenedora a les escoles van vendre els seus productes al mercat
setmanal. Durant la jornada Jordi Casas, mestre del col·legi Pare Coll Fedac
Vic va explicar l’experiència viscuda al programa De tots colors de
Ràdio Vic (poseu escoltar l’entrevista al final de la gravació clicant
aquí: Detots colors).
La setmana passada va ser el torn per a la venda de
productes a mercat, per part de les cooperatives Salarich Vic i Salarich Pro de l’escola
Dr. Joaquim Salarich i Material100% i UnTic del col·legi Sagrat Cor, moment en què van rebre la visita de les
autoritats polítiques per part de l’Alcaldessa de Vic, l’Anna Erra, i el
vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, així
com dels mitjans de comunicació locals.
El mercat ha estat una de les darreres accions de tot un
procés en què els nens i nenes de 5è de primària han pogut viure de primera mà
l’experiència de creació i gestió d’una cooperativa.
Per arribar fins aquí, els socis cooperativistes han seguit
totes les fases necessàries: organització de les assemblees de socis i creació
de comissions de treball, l’elecció dels membres de la junta, aprovació dels
estatuts i sol·licitud de CIF per tal de legalitzar la situació de la
cooperativa; donació del capital social que cada membre ha aportat a l’entitat
per comprar el material necessari (i que es recupera un cop s’ha
finalitzat el projecte); creació d’un logotip identificatiu i un blog; creació
de prototips de productes i estudis de mercat per decidir quin d’aquests
tindran més sortida per a la venda al mercat setmanal de Vic; elaboració,
envasat i etiquetatge dels productes escollits; venda de productes a mercat amb
el corresponent balanç econòmic; així com donació del 10% dels beneficis
obtinguts a una entitat sense ànim de lucre.
D’aquesta manera, l’oportunitat de posar en valor les
habilitats i competències més rellevants de cadascun dels socis
cooperativistes; el treball cooperatiu i en equip que es genera per assolir un
objectiu comú i compartit per part de tots els membres; l’oportunitat per
treballar les diferents àrees curriculars a través d’un únic projecte,
facilitant l’aprenentatge significatiu i vivencial dels nens/es participants;
fa que aquest sigui una proposta educativa molt ben valorada per part de totes
les persones implicades en la proposta (alumnat, famílies, professorat, centres
educatius, entitats/empreses i persones col·laboradores, així com els
professionals d’altres institucions implicades).
Essent la venda dels productes a mercat una de les darreres
accions que contempla el projecte, ha arribat el moment de fer el balanç
econòmic del projecte per tal de retornar el capital social que cada alumne/a
va aportar a l’inici del projecte, així com decidir l’entitat no lucrativa a la
que cada cooperativa vol destinar el 10% dels beneficis.
Osona contra el Càncer, al menjador social El Tupí o
Save the Children han estat algunes de les entitats escollides per les
cooperatives d’enguany.
Cal dir també que al llarg del procés, els alumnes han rebut
la visita per part de persones i entitats per tal de treballar alguns temes
específics.
Per aquesta raó, un any més tan el professorat que ha
liderat el projecte a les respectives escoles, com les institucions que
promouen i donen suport als centres educatius participants, volen agraïr la
col·laboració i implicació que aquestes institucions, entitats i persones a
títol personal, han aportat al projecte per tal de fer-lo possible.
El projecte, que enguany ha tancat la 4a edició a la
nostra ciutat, preveu la seva continuïtat per al proper curs escolar
incorporant l’escola Santa Caterina de Siena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada